onsdag 29 augusti 2012

Dagarna dom går.

Okej. Onsdagen snart över. Betyder att det är två dagar kvar på barnhemmet och fyra dagar tills jag flyger hem. Tråkigt att lämna, tiden har gått så otroligt fort! Men känner samtidigt att det kommer bli skönt att komma hem.

Idag spenderade vi halva dagen på barnhemmet, då målade vi. Efter lunch tog vi med oss 16 barn till poolen inne i Singburi för att bada. Så där hängde vi resten av eftermiddagen, lekte i vattnet med barnen. Dom är ju så underbara! En riktigt rolig dag har det varit. Och färg har man fått kan jag lova, är till och med lite röd.
Barnen åkte tillbaka till barnhemmet vid fyra, strax efter begav vi oss och åt grillat á la thai. Gott var det! Man var hungrig efter tre timmar vid poolen med alla barn. Nu har man tagit en skön dusch och sitter och chillar lite. Blir nog en tidig kväll ikväll. Imorgon behöver man vara pigg. För det första ska jag agera lärare imorn på barnhemmet (engelska, får se hur det går) och sen ska även några av oss volontärer stanna över natten. Leka med barnen och bara umgås. Kommer nog bli toppen! Ser verkligen fram emot det!

Igår kväll hade vi lite "fest" vi volontärer. I säng strax efter elva men här blir det mörkt tidigt och värmen gör en trött, så det kändes som mycket senare. Men det var trevligt att umgås lite. Satt i baren tvärs över gatan och spelade kort och hade det trevligt. Eftersom alla andra drar till Bangkok över helgen på fredag så var det sista kvällen då jag verkligen kunde umgås med dem. Ikväll kommer jag inte orka. Själv har jag bokat ett hotellrum lör-sön på ett hotell vid flygplatsen. Så jag ska slippa gå upp så tidigt på söndag, då mitt flyg går. Tur det är billigt i Thailand! Tråkigt att stanna här i Singburi själv om alla andra drar liksom. Så det bli perfekt.

Inget inlägg imorgon kväll då, eftersom jag sover över på barnhemmet. Men på fredag blir det uppdatering! Det kan jag lova.



Emma

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar