fredag 31 augusti 2012

Mycket att berätta.

Okej, nu har jag mycket att uppdatera. Igår hade vi volontärer köpt med oss handdukar och myggnär till alla barnen som vi köpt med våra egna pengar. De saknade handdukar till alla barn och myggnät till några. Så vi bestämde oss för att köpa det åt dem. Vi köpte även ritpapper, det hade de inte heller.  Jag agerade jag lärare för barnen på barnhemmet. Alla olika åldrar. Hur kul som helst! Barnen är riktigt underbara och vill verkligen lära sig engelska. En del är riktigt duktiga. Sen stannade jag och två andra kvar för att sova över. När barnen slutade skolan städade de, diskade, tvättade och duschade. De fick ha sina egna kläder med. Men man märkte då att de inte har så mycket saker. Kläderna har de troligen fått, många hade för stora kläder. Men de är söta. Vi lekte där uppe, en del satt ihop och kollade på en liten tv. Jag hade med mig några målarböcker så satt med några av de små pojkarna och några av flickorna och målade. Vi la även lite pussel. Fick mig en liten favorit som hängt efter mig dessa två dagar. Skulle gärna ta med honom hem!

Sov lite dåligt, de sover på golvet i rummen så man hade lite ont i ryggen imorse. Klockan ringde halv 6, då gick de upp och duschade sen frukost och lite lek innan skolan. Jag agerade lärare även idag och vi hade underbara klasser. Kändes jobbigt när vi skulle säga hej då till alla. Min lilla favorit ville inte släppa taget om mig. Bar omkring på honom länge innan han släppte, han gav mig massa pussar på kinderna. Honom vill jag ta med mig hem, lilla söta pojken.

Fick nyss en timmes lång thai massage, helt underbart skönt. Nu har nästan alla volontärer åkte till Bangkok över helgen, bara jag och några få andra kvar. Sitter vid baren på andra sidan och chillar med en drink. Imorgon vid halv 12 åker jag till Bangkok och bor på hotell över natten. Ska bli nice. Bor vid flygplatsen så har nära på söndag när jag ska flyga.

Nu ska jag avnjuta mina pommes frithes som jag nys fick in!



Emma

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar