tisdag 21 augusti 2012

Veckan fortsätter.

Den här dagen började riktigt bra! Vi besökte byns skola. Den är byggd precis bredvid templet, munkarna byggde skolan för länge sen, för de fattiga som inte hade råd med skola. Eftersom skolan är gratis så går de från barnhemmet där. Vi hälsade på alla åldrar, från förskola till högstadiet. Och barnen är ju för underbara! De kom direkt fram till en och ville hälsa och kramas. De älskade att vi hade kameror med oss och de ville mer än gärna vara med på bild. De mindre gillade även att låna dem och fota allt och alla. Ville inte riktigt lämna skolan.

Efter lunch så åkte vi och kollade på ett krigsmonument och sedan åkte vi till ett tempel. Inne i templet fick vi lov att ta på oss kläder som täckte axlar och knän. Underarmarna och under knäna var okej att visa. Det var häftigt att se hur munkarna har det. Sen blev vi skjutsade till Tesco ifall vi ville inhandla något som vi saknade, tex godis eller något. Men jag lät bli att köpa något. Har inte riktigt börjat sakna något efter denna korta tid.

Nu på kvällen, efter den underbart goda middagen, så åkte vi iväg till en kvällsmarknad de har här i  byn. En riktigt mysig marknad. Där kunde man hitta i princip allt. Jag köpte mig faktiskt ett litet plagg! Det är ju så otroligt billigt här, hur kan man motstå?

Vi börjar planera lite inför helgen. Då är det Bangkok som gäller. Vi har ledig tid så då kan vi göra vad vi vill. Så vi åker till Bangkok på fredag kväll och kommer tillbaka söndag kväll. Jag måste ju se Bangkok när jag är här, det är ett måste! Det kommer bli en upplevelse i sig.



Emma

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar